Skip to content

Amazon Polska – co oznacza wejście Amazona dla Twojej firmy?

Co wskazuje na to, że Amazon wchodzi do Polski?

Po wpisaniu w Google „Amazon Polska” na szczycie wyszukiwań pojawia się gotowa domena amazon.pl, która czeka już na swoją inaugurację. Od niedawna zacieśnia się również współpraca amazona.de z InPostem, w ramach której jest już możliwa realizacja dostaw z amazona.de przez Paczkomaty. Tajemnicą nie jest również istnienie biura i struktury Amazon Polska (po części zarządzanej jeszcze z Luksemburga), zajmującej się stworzeniem kolejnego marketplace’u w europejskiej części imperium Bezosa. Do tego wszystkiego należy dodać kluczowy element układanki, jakim są istniejące już na terenie Polski FC (fulfillment center, czyli magazyny Amazona), które znacznie ułatwiają proces ekspansji.  

Kiedy Amazon wejdzie do Polski?

Konkretna data jest owiana ścisłą tajemnicą, podobnie jak ma się to w przypadku ogłaszania corocznych dat Prime Day. Nawet pracownicy Amazona na szczeblu menadżerskim o dokładnej dacie wydarzenia dowiadują się w ostatniej chwili. Biorąc jednak pod uwagę pojawiające się informacje i istnienie gotowych kont Vendor Central polskich dostawców, można zakładać, że czas do oficjalnego startu amazon.pl można policzyć w tygodniach i to na palcach jednej ręki.  

Co oznacza wejście Amazona do Polski?

Amazon to gigant. Jest czwartym największym przedsiębiorstwem świata, największą firmą związaną z handlem, a jego kapitalizacja na giełdzie jest  ponad dwa razy większa niż Alibaba Group z AliExpress na czele. Według najświeższych danych, tylko w okresie świątecznym 2020, mali i średni niezależni sprzedawcy sprzedali ponad 1 miliard produktów na Amazonie, poprawiając zeszłoroczny wynik o 50%. Amazon rośnie w sposób drapieżny, posiada olbrzymie budżety na marketing i ekspansję, więc jego pojawienie się spowoduje daleko idące zmiany na polskim rynku.

W Europie dwie największe gospodarki to kolejno Niemcy i Wielka Brytania. Amazon w obydwu krajach zdobył już 30% udziałów w całym e-commerce. Osiągnięcie podobnego wyniku w Polsce jest prawdopodobne i wiązałoby się ze sporym trzęsieniem ziemi, przetasowaniami na rynku i olbrzymią szansą wzrostu dla polskich sprzedawców. Wejście na amazon.pl oznacza nowy, bardzo perspektywiczny kanał dystrybucji, ale również możliwość łatwej ekspansji w pozostałych krajach Europy, a więc w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Holandii i Szwecji. 

Jeśli jesteś producentem lub dystrybutorem i chcesz rozpocząć sprzedaż na Amazonie bez poświęcania czasu na edukację i uczenie się na błędach, to zapraszamy Cię do współpracy.

Zaczynamy odliczanie i jesteśmy gotowi!

CHCESZ OMÓWIĆ SWOJE MOŻLIWOŚCI? ZAPRASZAMY NA DARMOWĄ KONSULTACJĘ